Известие

Collapse
No announcement yet.

Почистване на резервоар.Как?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Почистване на резервоар.Как?

    Здравейте! Последно време много нашумя темата за некачественото гориво в България. Интересува ме как мога да си смъкна резервоара и да го почистя? Един познат беше си смъкнал резервоара на Нисана, каза че е махнал два пръста утайка от дъното. Упражнението със свалянето при алфите сложно ли е?

  • #2
    Няма нужда да го сваляш. На 166 не съм чистил, но на 156 а и на много други коли включително днес на едно Клио. Вадиш помпата точиш всичко гориво от вътре и с чист парцал почваш да бършеш докато лъсне.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Повдигам темата, защото имам съвсем същия въпрос. Моят проблем датира от около половин година някъде и се изразява във следното: Без видима причина колата гасне в движение и светва лампата за дюзата. Паленето след това изисква поне 20 минути. Винаги когато е гаснела е била на наклон-винаги съм се изкачвал. Беше и на диагностика колата- няма записани грешни от датчик на колянов вал или някой друг датчик.Абсолютно всички показатели са в норма. Единственото, което остава е в резервоара да се е събрал буклук и в тая позиция сондата да го засмуква и да се запушва.
      въпроса ми е: как да почистя резервоара. Видях помпата от къде се сваля- в багажника, под един метален капак. Трябва ли да знам нещо за свалянето, за кое да внимавам и какво да пазя. Има ли цедка която да прочистя? И не на последно място- има ли шанс да не е от това. В началото мислех, че е заради малко гориво. Викам си, ами да по наклон и то само с 10 литра е нормално да загасне, макар да е в резерв и да трябва да си върви. Вчера обаче имаше половин резервоар и след 20 километра катерене към язовир Белмекен колата пак загасна. Едва когато я обърнах с предницата на долу, свалих акумулатора за 15 мин, закачих го и на 5 път запали. Та, мисля, че е от резервоара. Дайте ми акъл как да го изчистя?
      Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

      EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

      Comment


      • #4
        Подменяй помпата в резервоара и няма да имаш повече проблеми.Най вероятно тя има износени четки и вече не може да работи нормално т.е. на студено си работи добре, но на топло спира да работи,като изстине пак заработва и т.н.По принцип проблема най вероятно ти се появява повече при по дълго пътуване а бе с една дума сменяй помпата в резервоара и това е.Аз лично сложих от алфа 147 като ползвах моята кошница.За разлика от други титуловани марки алфа не може да закъса по нанагорнище,ако ти е направило впечатление стрелката на горивото се вдига при изкачване,горивото се събира отзад точно там където е кошницата, така че и един литър да имаш пак не можеш да закъсаш,освен това кошницата има клапан и в нея има винаги гориво т.е. помпата винаги е потопена.Относно свалянето развива се един пластмасов кръгъл капак който е в багажника под една ламарина в близост до задната седалка,откачаш тръбите и буксите по него и вадиш кошницата леко дърпаш нагоре и назад там на кошницата има едни ламаринени планки които са пружинни и играят роля на фиксатор и обират вибрациите на самата помпа се намира цедката.Моята беше доста мръсна даже някъде из темите има снимки на мизериите по нея.След почистването и нямаше никакъв ефект, чак след смяната на помпат проблема бе решен.
        Last edited by balev64; d.m.y г., 21:58.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
          Подменяй помпата в резервоара и няма да имаш повече проблеми.Най вероятно помпата има износени четки и вече не може да работи нормално т.е. на студено си работи добре но на топло спира да работи,като изстине пак заработва и т.н.По принцип проблема най вероятно ти се появява повече при по дълго пътуване а бе с една дума сменяй помпата в резервоара и това е.Аз лично сложих от алфа 147 като ползвах моята кошница.
          Ти имал ли си подобрен проблем? Ако да- така ли го реши и колко струваше помпата? Звучи разумно това което предполагаш
          Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

          EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

          Comment


          • #6
            Ами като изключим че казваш че ти гаснала само по нагорнище всичко друго се дублира.Помпата я вземах от мой приятел на когото колата беше с изгоряла предница а отзад всичко си беше наред с две думи подарък ми е, даже почерпи момчето както си му е реда.Иначе помпи втора употреба има във форума колкото си искаш.Ще ти кажа начин на проверка на изправността.При захранване свържи паралелно и една крушка на 12 волта и гледай дали светлината трепти с някаква честота ако крушката свети нормално всичко е ок но ако светлината трепка значи четкит на двигателчето не са добре т.е има искрене над допустимото или с други думи са износени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
              Ами като изключим че казваш че ти гаснала само по нагорнище всичко друго се дублира.Помпата я вземах от мой приятел на когото колата беше с изгоряла предница а отзад всичко си беше наред с две думи подарък ми е, даже почерпи момчето както си му е реда.Иначе помпи втора употреба има във форума колкото си искаш.Ще ти кажа начин на проверка на изправността.При захранване свържи паралелно и една крушка на 12 волта и гледай дали светлината трепти с някаква честота ако крушката свети нормално всичко е ок но ако светлината трепка значи четкит на двигателчето не са добре т.е има искрене над допустимото или с други думи са износени.
              Брех, Боже. За това не бях мислил. А грешки записваше ли ти колата, като ти гаснеше?
              Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

              EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

              Comment


              • #8
                Ами дюзата на таблото си ми светеше нон стоп,всако угасване на колата беше придружено със светване на дюзата .Трих, трих до едно време пък после се отказах и така докато не смених помпата.Грешки от рода неизправна помпа не е имало.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
                  Ами дюзата на таблото си ми светеше нон стоп,всако угасване на колата беше придружено със светване на дюзата .Трих, трих до едно време пък после се отказах и така докато не смених помпата.Грешки от рода неизправна помпа не е имало.
                  При това положние си струва да опитам с нова помпа. Сега ще се разтърся из форума. МЕжду другото, може и този тест да направя, за който ти говориш и на старата преди да купя нова. Казваш крушката трябва да е в паралел и да не премигва, нали?
                  Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                  EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                  Comment


                  • #10
                    При мен с предната кола проблема беше подобен, но не беше в помпата, а в уплътнението на сондата, гумата се беше наронила много яко и всичко в сондата и резервоара съответно. С едно измиване и ново уплътнение се оправи.
                    GTV 2.0 TS '95
                    Alfa 145 1.6 Boxer '96 - ex

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от pinkmousy Покажи съобщение
                      При мен с предната кола проблема беше подобен, но не беше в помпата, а в уплътнението на сондата, гумата се беше наронила много яко и всичко в сондата и резервоара съответно. С едно измиване и ново уплътнение се оправи.
                      Как свали помпата от резервоара? Развърта ли се или се вади?
                      Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                      EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                      Comment


                      • #12
                        Това с искренето на колектоа поради износени четки звучи логично. Но ако както казва колегата, помпата работи лошо при загряване, колата щеше да ти гасне винаги след по-дълго каране в топло време. Фактът, че ти гасне винаги при стръмно изкачване, ме навежда на предположението за боклуци.
                        Както и да е..........така и така ще трябва да демонтираш помпата, огледай за боклуци, прегледай и да няма сцепено уплътнение или гумено съединение. И чак тогава търси помпа.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Това с искренето на колектоа поради износени четки звучи логично. Но ако както казва колегата, помпата работи лошо при загряване, колата щеше да ти гасне винаги след по-дълго каране в топло време. Фактът, че ти гасне винаги при стръмно изкачване, ме навежда на предположението за боклуци.
                          Както и да е..........така и така ще трябва да демонтираш помпата, огледай за боклуци, прегледай и да няма сцепено уплътнение или гумено съединение. И чак тогава търси помпа.
                          При нашия модел, до помпата се стига след демонтаж на металния капак на дъното на багажника, нали? После развърта ли се или и там има крепежни елементи- болтове, щипки и прочие. За какво да гледам и какво да пазя. Другото е, дали ще мога да бръкна от там ида чистя резервоара? Какво ще кажеш?
                          Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                          EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщение
                            При нашия модел, до помпата се стига след демонтаж на металния капак на дъното на багажника, нали? После развърта ли се или и там има крепежни елементи- болтове, щипки и прочие. За какво да гледам и какво да пазя. Другото е, дали ще мога да бръкна от там ида чистя резервоара? Какво ще кажеш?
                            Не съм го разглобявал, но вероятно не е космическа технология.
                            Действай смело и в хода на разглобяването всичко ще се изясни.
                            Тук има подобно описание.

                            Тази тема се отнася до нивомера, но със сигурност ще ти е от полза.

                            Вероятно като свалиш помпата, ще можеш да бръкнеш и почистиш резервоара през отвора.

                            Обърни особено внимание на всички маркучи, скоби и уплътнения. Много е вероятно проблемът ти да се дължи именно на такива неща.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Няма отвиване тая помпа. Цяла вечер лежах в тоя багажник. Как ли не пробвах и не мърда и не мърда. Маркучите и буксите излизат относително лесно, но тя не мърда. Сигурен съм , че ако има цедка е задръстена, а резерваора е пълен с буклуци. Днес ще купя и горивен филтър да го сменя след като почистя ирезерваоара. Страх ме е да я напъвам тая помпа и да не я счупя нещо. Идея нямам как да я сваля....
                              Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

                              EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

                              Comment

                              Working...
                              X